Unity engine představilo Vulkan renderer pro Android [Informační smršť]

Vulkan API slibuje mnohem lepší mobilní hry, kdy se 3D aplikace blíží mnohem blíže realitě. Tak jak se vyvíjejí PC hry, tak se vyvíjí i mobilní hry. Unity tedy oznámilo Vulkan Renderer Preview, který je dostupný pro otestování vývojáří. Co všechno Vulkan API přináší? Vulkan API má přinést hlavně obrovské zrychlení, zlepšení vícevláknových procesů a […]

Vulkan API slibuje mnohem lepší mobilní hry, kdy se 3D aplikace blíží mnohem blíže realitě. Tak jak se vyvíjejí PC hry, tak se vyvíjí i mobilní hry. Unity tedy oznámilo Vulkan Renderer Preview, který je dostupný pro otestování vývojáří.

Co všechno Vulkan API přináší?

Vulkan API má přinést hlavně obrovské zrychlení, zlepšení vícevláknových procesů a nových grafických vychytávek. Zlepšení je opravdu značné oproti OpenGL ES  3.X, jelikož jak už bylo řečeno, tak nové API je navrženo tak, aby využívalo více CPU jáder a další optimalizace. Podle Unity je zlepšení až 35% s porovnáním oproti starému rendereru OpenGL ES 3.1 a to i v případě, kdy obě API běžely na jednom vlákně.

Unity Vulkan API renderer k dispozici

Unity Vulkan API renderer k dispozici

API Vulkán je oficiálně podporován s novým systémem Android 7.0 Nugát.

Stále však ve fázi experimentu

Unity Vulkan Renderer Preview je stále ve fázi experimentu, ale je už zde spousta možností, které si mohou vývojáři vybrat. Pokud si vyberete první „Vulkan (Experimental)“, tak si musíte stáhnout build na Unity beta stránce. K tomu, abyste zapnuli podporu Vulkan, tak otevřete „player settings“, běžte na „other settings“ a odklikněte „Auto Graphic API“, kde poté následně vyberete Vulkan API.

Unity VULKAN API nastavení

Unity VULKAN API nastavení

Tým teď testuje renderer na Exynos chipsetu na Samsung Galaxy S7, Nexus 6P, Nexus 5X, NVIDIA Shield Tablet a Shield TV. Pro PC hardware Unity doporučuje stáhnout nejnovější ovladače od AMD a NVIDIA.

Podívejte OpenGL vs Vulkan

Vulkan API nabízí mnohem lepší grafické zpracování, zlepšení výkonu a udržení FPS. Budoucnost je tedy ve Vulkan API, které budeme moci vídat v nových hrách od dnešního dne, jelikož již se na mobilní telefony dostává Android 7.0 Nugát, který API Vulkán podporuje.

Porovnejte Vulkan APi vs OpenGL ES

Výkon API VULKAN je naprosto fenomenální. To co API OpenGL ES nezvládá, tak právě API Vulkán zvládá bravůrně. Jak sami můžete vidět, tak Vulkan API využívá všechny vlákna procesoru, kdežto staré API pouze dvě.

https://www.youtube.com/watch?v=zFJs8pQYdvs

Je zde několik chyb, včetně pádu aplikace, takže pokud máte rozjetý nějaký projekt, tak si ho zazálohujte.

Porovnejte Vulkan API vs OpenGL na GDC 2016 PC verze

Stáhněte si UNITY 5.50B4 Beta