API vulkán přinese na mobilní telefony konzolovou grafiku

Nové API, které nahrazuje již několik let staré OpenGL se ukazuje ve videích a porovnává se s Vulkan API. Všichni slibují, jak bude Vulkan API revoluční, co se týče grafického zpracování android her a zároveň toto API dokáže využít více jáder vašeho CPU. Konzolová grafika přímo ve vašem mobilním telefonu Díky vylepšení samotného API mohou […]

Vulkan API vs Open GL ES

Nové API, které nahrazuje již několik let staré OpenGL se ukazuje ve videích a porovnává se s Vulkan API. Všichni slibují, jak bude Vulkan API revoluční, co se týče grafického zpracování android her a zároveň toto API dokáže využít více jáder vašeho CPU.

Konzolová grafika přímo ve vašem mobilním telefonu

Díky vylepšení samotného API mohou vývojáři lépe využívat výkon jednotlivých komponent v mobilním telefonu. Nové Vulkan API více využívá procesor, ale spotřebuje méně energie. U samotného OpenGL ES se využívalo pouze jedno jádro, kde byly veškeré výpočty soustředěny. To mělo za následek větší voltage pro procesor a tím větší spotřebu energie.

Na videu můžete vidět porovnání API Vulkan a OpenGL ES, kde vidíme značný rozdíl v grafickém zpracování. Vulkan API zvládá více vlákno, takže není problém rozdělit veškeré výpočty na více jáder.