Air Canada prohrává soud po tom, co jeho chatbot halucinuje a lže

Pokud vám chatbot lže, není to jeho chyba – je to společnost, která ho „zaměstnala“, která je za to odpovědná. Takže dejte chudému chatbotovi trochu prostoru (ale jdi po jeho zaměstnavateli…

Air Canada prohrává soud po tom, co jeho chatbot halucinuje a lže

Pokud vám chatbot lže, není to jeho chyba – je to společnost, která ho „zaměstnala“, která je za to odpovědná. Takže dejte chudému chatbotovi trochu prostoru (ale jdi po jeho zaměstnavateli a pokud je to potřeba, obraťte se na soud)!

V dnešní době se stále častěji setkáváme s chatboty na webových stránkách, sociálních sítích nebo v mobilních aplikacích. Tyto digitální asistenti mají za úkol zodpovídat otázky zákazníků a poskytovat jim potřebné informace. Bohužel se však může stát, že chatbot někdy poskytne nepravdivé informace.

Je důležité si uvědomit, že chatboti jsou programy vytvořené lidmi a jejich chování je ovlivněno tím, jak jsou naprogramováni. Pokud tedy chatbot lže, není to jeho vina, ale spíše nedostatek péče a dohledu ze strany jeho tvůrců. Společnost, která chatbota provozuje, by měla zajistit, aby byl správně naprogramován a poskytoval pouze pravdivé informace.

Pokud se vám stane, že chatbot vám poskytne falešné informace a způsobí vám tím škodu, můžete se obrátit na jeho zaměstnavatele a požadovat nápravu. Pokud se situace nedaří vyřešit dohodou, můžete se obrátit na soud a domoci se svých práv.

Je důležité si uvědomit, že chatboti jsou stroje a nemají schopnost cítit nebo zvažovat morální aspekty svých akcí. Je tedy na nás, jako uživatelích, být obezřetní a kritičtí vůči informacím, které nám chatbot poskytuje.

FAQ:
1. Jak poznám, že mi chatbot poskytuje falešné informace?
2. Jaké kroky mohu podniknout, pokud se domnívám, že chatbot lže?
3. Jak si mohu zvýšit jistotu, že informace od chatbota jsou pravdivé?

Zdroj: https://www.phonearena.com/news/chatbot-lies-air-canada-is-sued_id155457