Amazon vyvíjí AR brýle ‚Jayhawk‘ jako konkurenci pro Meta
Amazon údajně pracuje na vývoji vlastních AR brýlí pod kódovým označením „Jayhawk“
V rychle se rozvíjejícím světě technologií se objevují nové informace, že společnost Amazon, známá především svým rozsáhlým internetovým obchodem a…

Amazon údajně pracuje na vývoji vlastních AR brýlí pod kódovým označením „Jayhawk“
V rychle se rozvíjejícím světě technologií se objevují nové informace, že společnost Amazon, známá především svým rozsáhlým internetovým obchodem a cloudovými službami, rozšiřuje své působení do oblasti rozšířené reality (AR). Podle interních zdrojů pracuje gigant na vývoji svých vlastních AR brýlí, které jsou v rámci společnosti označovány kódovým názvem „Jayhawk“.
Rozšířená realita je technologie, která kombinuje skutečný svět s digitálními prvky, což umožňuje uživatelům vidět a interagovat s digitálním obsahem ve fyzickém prostředí. Tato technologie má potenciál transformovat mnoho odvětví, od vzdělávání po zdravotnictví, a přinést revoluci do způsobu, jakým lidé komunikují s digitálním světem.
Amazon není první společností, která se pokouší vstoupit na trh s AR brýlemi. Již dříve se o to pokusily firmy jako Google se svými Google Glass nebo Microsoft se svými HoloLens. Nicméně, Amazon má ve svém arzenálu několik výhod, které by mu mohly pomoci uspět tam, kde jiní selhali. Jeho rozsáhlá distribuční síť, obrovská uživatelská základna a zkušenosti s vývojem technologií pro spotřebitele, jako jsou chytré reproduktory Echo nebo tablet Kindle, mu poskytují silnou pozici pro uvedení takového produktu na trh.
Detaily o projektu „Jayhawk“ jsou zatím omezené a Amazon oficiálně nepotvrdil žádné specifikace ani datum uvedení na trh. Je však pravděpodobné, že se společnost zaměří na integraci svých stávajících služeb a produktů s novou technologií. Mohli bychom se tak dočkat inteligentních asistentů, jako je Alexa, přímo v brýlích, což by uživatelům umožnilo ovládat své chytré domácnosti nebo nakupovat online jen pomocí hlasových příkazů.
Pokud se Amazonu podaří vyvinout úspěšný produkt v oblasti AR brýlí, mohlo by to znamenat další významný krok v evoluci spotřebitelské technologie. To by nejen posílilo jeho postavení na technologickém trhu, ale také mohlo výrazně ovlivnit budoucí trendy v oblasti rozšířené reality.
Zda projekt „Jayhawk“ přinese revoluci v AR technologii, ukáže až čas. Jisté však je, že pokud se někomu podaří posunout hranice této inovativní technologie, Amazon má všechny předpoklady k tomu stát se lídrem této změny.