Vypnout reklamy

AMD oznámilo FidelityFX Super Resolution 2.0

Proč píšeme o AMD a ne o telefonech? Protože AMD tuto funkci umístí také do mobilních telefonu, které mají čip Exynos, protože právě zde je grafické rozhraní od AMD.

Oznamují novou verzi technologie, která umožní vytvořit herní prostředí s vysokým FPS s nerozpoznatelnou kvalitou obrazu. Podle informací má však nová verze FSR 2.0 vylepšit obrazovou kvalitu na věch rozlišení.

Původní technologie byla klasická upscaling technologie. Což fungovalo jako klasický obrazový editor, který jste měli a jen jste zvýšili rozlišení obrázku a dodali ostrost, což není moc kvalitní.

FSR 1.0 měla spoustu nedostatků oproti DLSS od Nvidia. Na řadu tak přichází FSR 2.0. Tato technika již používá rámečkovou barvu, hloubku a vektory. Dochází tak v kombinaci s těmito prvky obrazu na vysokém rozlišení. FSR 2.0 disponuje novou vyhlazovací technologií, která nahrazuje tu, co je v daném enginu hry.

Výhodou tohoto FSR 2.0 je přepracování obrazu na vyšší rozlišení, ale to tak, že se udělá celková rekonstrukce obrazu a nikoliv jenom jeho finální části.

FSR 2.0 tedy funguje na podobné fázi, jako DLSS 2.0 a Intel XeSS. Nicméně Nvidia třeba využívá umělou inteligenci a strojové učení pro rekonstrukci obrazu, což pak požaduje speciální hardwarové komponenty, jako jsou jádra Tensor pro DLSS. FSR 2.0 nemá AI nebo ML komponenty, takže dokáže běžet na více zařízeních a nejenom na určených kartách. To znamená, že FSR 2.0 funguje i na kartách Nvidia a Intel.

Technologie má dorazit ve druhém čtvrtletí 2022, takže někdy teď. A určitě bude dostupná i na mobilních telefonech s Exynos čipem, kde e právě AMD grafika. To by se mělo stát u nových Samsung mobilních telefonu.