Google plánuje omezit hraní v Android Auto: co to znamená pro uživatele?
Google v Android Auto postupně odebírá přístup ke hrám GameSnacks. Místo nich přicházejí nativní hry, staré HTML5 tituly mizí – co to znamená pro uživatele?

V posledních dnech si někteří uživatelé Android Auto všimli, že platforma začíná omezovat přístup ke hrám. Funkce GameSnacks, která umožňovala spouštět jednoduché HTML5 hry přímo na displeji auta, začíná z Android Auto mizet – nejprve v beta verzích, ale je otázkou času, kdy se změna dostane i do stabilní větve.
Co je GameSnacks a jak fungovalo
- GameSnacks vznikl jako projekt Google-interního inkubátoru Area 120 a byl založen na technologii HTML5.
- V Android Auto sloužil jako katalog jednoduchých her (např. Crossy Road, Cut the Rope, nebo „99 Balls“), které byly optimalizovány pro displej v autě.
- Hry mohly být spuštěny pouze, když vozidlo bylo v parkovací poloze, aby se dodržela bezpečnostní opatření.
Označení útlumu: co už uživatelé pozorují
- V některých verzích beta Android Auto 15.2 už GameSnacks chybí v seznamu aplikací.
- Někteří uživatelé stabilní větve hlásí, že funkce přestává být dostupná i tam.
- Zajímavé je, že ikony či nastavení GameSnacks jsou někdy stále vidět v nastaveních, ale nelze je aktivovat – což naznačuje postupné vypínání či nahrazení funkce.
. Proč Google tuto změnu provádí?
3.1 Posun směrem k nativním hrám
Google již začal integrovat nativní herní aplikace do Android Auto, jako jsou Candy Crush Soda Saga, Angry Birds 2 či Farm Heroes Saga.
Takové hry běží jako běžné aplikace, nejsou omezeny prostředím HTML5, a mohou lépe využít výkonu a ovládání jednotky v autě.
3.2 Konsolidace distribučních kanálů
GameSnacks představoval paralelní ekosystém (HTML5 katalog), který se překrýval s možností distribuce her přes Google Play a YouTube Playables.
Konsolidace by mohla zjednodušit aktualizace, monetizaci i správu kompatibility napříč zařízeními.
3.3 Zajištění konzistence a stability
HTML5 hry mohou mít rozdílné výkony a chování na různých typech displejů a jednotek v autě. Řídit kvalitu může být složitější než u nativních aplikací, u kterých lze očekávat jednotnější výkon.
4. Jaká omezení zůstávají u her v Android Auto
- U všech her platí pravidlo „play while parked“ – když vozidlo vyjede z parkování, hra se automaticky zastaví či uzamkne.
- Některé novější verze Android Auto mění uspořádání rozhraní tak, aby se herní obsah nezabíral celý displej, a ponechaly prostor pro navigaci či ovládací prvky.
- Výkon a plynulost mohou stále záviset na zařízení i headunitu v autě – u některých titulů jsou hlášeny problémy s odezvou či zpožděním.
5. Důsledky pro uživatele a co dělat dál
5.1 Co můžete udělat jako uživatel
- Sledujte aktualizace Android Auto a zapněte beta verzi, pokud chcete testovat novinky jako nativní hry či jiné UI změny.
- Ujistěte se, že máte nainstalované herní aplikace ve svém zařízení, které se mohou zobrazit v autě jako nativní tituly.
- Připravte se, že jednoduché HTML5 hry (GameSnacks) mohou být v budoucnu zcela odstraněny.
5.2 Co to znamená pro vývojáře her
- Vývojáři by měli pracovat s natívními verzemi pro Android Auto spíše než spoléhat na HTML5 katalogy.
- Zajištění kompatibility s automobilovými displeji, optimalizace výkonu a uživatelské ovládání bude čím dál důležitější.
Odklon od GameSnacks v Android Auto není překvapivý krok — Google se snaží přejít na robustnější a lépe spravovatelné herní řešení prostřednictvím nativních aplikací. Pro uživatele to znamená, že některé jednoduché hry mohou zmizet, ale místo toho se otevře možnost pro kvalitnější tituly s lepší stabilitou a výkonem.