„Google se ptá uživatelů, jak chtějí sdílet svá data před termínem pro DMA“

Evropská komise představila Digitální trhy (DMA), který má omezit protikompetitivní praktiky velkých technologických společností na kontinentu. Již jsme se dozvěděli, jak se Google hodlá řídit touto novou regulací, která vstoupí v…

"Google se ptá uživatelů, jak chtějí sdílet svá data před termínem pro DMA"

Evropská komise představila Digitální trhy (DMA), který má omezit protikompetitivní praktiky velkých technologických společností na kontinentu. Již jsme se dozvěděli, jak se Google hodlá řídit touto novou regulací, která vstoupí v platnost 6. března 2024. Společnost již oznámila několik kroků, včetně možnosti uživatelů oddělit určité služby od společnosti Google. Nyní získáváme první pohled na to, jak bude Google informovat spotřebitele o odpojení jednoho nebo více produktů.

Google plánuje zasílat uživatelům upozornění prostřednictvím různých kanálů, včetně e-mailu a notifikací v rámci svých služeb. Upozornění bude obsahovat jasný popis a důvod odpojení daného produktu či služby. Uživatelé budou mít možnost buď potvrdit oddělení, nebo si zvolit, zda chtějí produkt zachovat.

Dalším důležitým aspektem je, že uživatelé nebudou nuceni uplatnit příkaz o oddělení všech produktů najednou. Místo toho budou moci vybrat, které konkrétní služby chtějí oddělit. To umožní uživatelům udržet si přehled o svých preferencích a zároveň využívat zbývajících produktů ze svého účtu Google.

Jak bude oddělování produktů probíhat? Uživatelé budou mít přístup k novému nástroji v nastavení svého účtu Google, kde budou moci jednoduše vybrat, které služby chtějí oddělit. Google se zavazuje, že na tento proces bude vytvořena uživatelsky přívětivá rozhraní a bude poskytovat jasný návod, jak na to.

Tímto krokem se Google snaží dodržet nová pravidla a reagovat na obavy ohledně konkurenčního trhu v digitalizovaném prostředí Evropy. Tato iniciativa má zajistit, aby byly digitální trhy spravedlivé a konkurenceschopné pro všechny účastníky.

FAQ:

1. Jak budou uživatelé informováni o oddělení produktů od společnosti Google?
– Uživatelé obdrží upozornění prostřednictvím e-mailu a notifikací v rámci služeb Google, které obsahují jasný popis a důvod oddělení.

2. Musí uživatelé oddělit všechny produkty najednou?
– Ne, uživatelé budou mít možnost vybrat, které konkrétní služby chtějí oddělit, a zachovat si tak kontrolu nad svými preferencemi.

3. Jak budou uživatelé provádět oddělování produktů?
– Google poskytne nástroj v nastavení účtu, který umožní uživatelům jednoduše vybrat, které služby chtějí oddělit, a poskytne jasný návod, jak na to.

Zdroj: https://www.androidpolice.com/google-android-banner-unlink-services-dma-deadline/