Instagram informuje o svém algoritmu, který používají.

V roce 2016 se Instagram rozhodl, co samotný uživatel uvidí ve svém feedu. Stávalo se tedy to, že ty nejlepší příspěvky končili v TOP místech a ve chvíli, kdy jel uživatel dolů, tak získával starší a starší příspěvky. Nicméně Instagram se rozhodl spustit algoritmus na tom, co by vlastně daný uživatel chtěl vidět jako první. […]

Instagram APP

V roce 2016 se Instagram rozhodl, co samotný uživatel uvidí ve svém feedu. Stávalo se tedy to, že ty nejlepší příspěvky končili v TOP místech a ve chvíli, kdy jel uživatel dolů, tak získával starší a starší příspěvky. Nicméně Instagram se rozhodl spustit algoritmus na tom, co by vlastně daný uživatel chtěl vidět jako první. Teď to Instagram podle všeho dělá, protože podle nich typický uživatel minul 70% obsahu.

Někteří uživatelé Instagramu nejsou s tímto systémem příliš spokojeni. V konečném důsledku to znamená méně zhlédnutí a méně „lajků„. Nicméně Instagram v pátek zveřejnil, co všechno je v tomto rozhodování zakomponováno.

  • Zájem – Vše založeno na původním zájmu daného uživatele. Algoritmus sám rozhodne, jaké téma daného uživatele zajímá.
  • Aktuálnost – Jak aktuální je daný příspěvek? Nedávný příspěvek bude umístěn výše v kanálu uživatele než-li příspěvek starý několik týdnu.
  • Vztah – Porovnává se vztah mezi uživatelem a osobě, které příspěvek patří. Komentovali jste v minulosti tohoto uživatele? Označili jste ho v příspěvku? Příspěvek, který má bližší vztah k danému uživateli v algoritmu obdrží vyšší hodnocení a umístění v časové ose uživatelé bude výše.

Poté jsou tady tři další faktory

  • Frekvence – Počet návštěv uživatelů přes aplikaci Instagram. Pro Instagram je to důležité, aby daný uživatel otevřel aplikaci a viděl příspěvky od poslední návštěvy.
  • Sledující – čím více lidí daného uživatele sleduje, tak tím méně se objeví příspěvky u dané konkrétní osoby v jeho zdroji (Instagram tak chce ukazovat normální lidi a nikoliv firemní příspěvky)
  • Použití – Čím více času na instagramu uživatel stráví, tak tím více příspěvků čte. Prakticky to znamená, že se zajímá i o starší zprávy.

Instagram podle všeho nepřemýšlí o tom, že by se vrátili zpět ke starému systému, kde bylo více posledních zpráv v horních částech feedu. Uživatelé Instagramu taktéž nejsou penalizováni za to, že ke své fotce dají příli #hashtags.

Nicméně je docela hezké, že Instagram odhalil svůj algoritmus, který se vlastně stará o řazení ve feedu uživatelů.