Meta a Google slibují hodně, budoucnost AR brýlí je nejistá

Na konferenci Augmented World Expo, která je jednou z největších akcí zaměřených na rozšířenou realitu (AR) a související technologie, panuje mezi účastníky shoda v jednom zásadním bodě: AR brýle mají před…

Meta a Google slibují hodně, budoucnost AR brýlí je nejistá

Na konferenci Augmented World Expo, která je jednou z největších akcí zaměřených na rozšířenou realitu (AR) a související technologie, panuje mezi účastníky shoda v jednom zásadním bodě: AR brýle mají před sebou slibnou budoucnost. Nicméně, cesta k jejich masovému rozšíření není tak jednoznačná a názory na to, jakým směrem se bude vývoj ubírat, se různí. Zatímco někteří věří, že AR brýle se stanou běžnou součástí našich životů již v blízké budoucnosti, technologičtí giganti jako Google a Meta mají vlastní představy o tom, jak by tento vývoj měl probíhat.

Google, známý pro svůj ambiciózní projekt Google Glass, který před několika lety vzbudil velkou pozornost, zastává názor, že klíčem k úspěchu AR brýlí je jejich integrace do stávajícího ekosystému chytrých zařízení. Podle Google by AR brýle měly fungovat jako rozšíření chytrých telefonů a dalších zařízení, čímž by uživatelům poskytly přirozenou a nenásilnou cestu k využívání rozšířené reality. Tento přístup má za cíl minimalizovat technologický šok a usnadnit přijetí nové technologie širokou veřejností.

Na druhé straně spektra stojí Meta, společnost Marka Zuckerberga, která sází na hlubší ponoření do virtuálního světa. Meta vidí budoucnost AR brýlí jako klíčovou součást svého metaverse – virtuálního prostoru, kde se fyzický a digitální svět spojují do jednoho celku. Pro Meta je důležité vytvořit nejen technologii samotnou, ale i obsah a platformy, které budou lidi motivovat k tomu, aby se do tohoto nového světa ponořili. To znamená investice nejen do hardware, ale i do vývoje softwaru a podpory tvůrců obsahu.

Ostatní hráči na trhu, jako jsou Apple či Microsoft, mají také vlastní strategie. Apple, o kterém se spekuluje, že pracuje na vlastních AR brýlích, se pravděpodobně zaměří na design a uživatelskou přívětivost, což je strategie, kterou úspěšně uplatňuje u svých ostatních produktů. Microsoft sází na své zkušenosti s HoloLens a zaměřuje se zejména na firemní a průmyslové aplikace.

Je zřejmé, že přes všechny rozdílné názory a strategie existuje mezi odborníky na AR jedna společná víra: potenciál této technologie je obrovský. Ať už se AR brýle stanou běžnou součástí každodenního života nebo specializovaným nástrojem pro specifické účely, je jasné, že rozšířená realita přinese revoluci v tom, jak vnímáme a interagujeme s okolním světem. Jak se tyto vize promění ve skutečnost, ukáže až čas. Avšak jedno je jisté – AR brýle nejsou jen futuristickou vizí, ale realitou, která se rychle blíží.