Microsoft Plánuje Vlastní Mobilní Obchod: Konkurence pro App Store a Google Play

Microsoft vyvíjí mobilní obchod, nabízí konkurenci App Storu a Google Play. Spencer hovoří o strategii a partnerství.

Podle informací zveřejněných BNN Bloomberg během konference v Brazílii, Phil Spencer z Microsoftu prohlásil, že společnost intenzivně pracuje na vývoji vlastního mobilního obchodu. Tento krok je zaměřen na konkurenci s již etablovanými platformami jako jsou App Store a Google Play. Zvláštní pozornost si zaslouží informace, že na podobném projektu pracoval i Activision Blizzard, nyní součást Microsoftu, což naznačuje možnou spolupráci těchto dvou gigantů.

Spencer zdůraznil, že tento obchod je klíčovou součástí strategie Microsoftu a že společnost usiluje o rozšíření svých aktivit i mimo tradiční oblasti. Společnost se prý neomezuje pouze na vlastní zdroje, ale hledá i další partnery, kteří by měli zájem o diverzifikaci způsobů, jak vydělávat na mobilních zařízeních.

V případě, že se Microsoftu podaří spustit svůj digitální obchod pro mobily, je téměř jisté, že se setká s odporem ze strany Apple a Google, které provozují operační systémy iOS a Android. Tyto společnosti mají v těchto oblastech již silně etablované pozice. Příkladem podobného konfliktu je dlouholetý soudní spor mezi Apple a Epic Games kvůli obcházení platebního systému App Storu ve hře Fortnite. Epic obvinil také Google z pokusů omezit konkurenci platbami společnostem za nevytváření vlastních obchodů.