„Privacy watchdogs zamířily proti Metě kvůli placeným ad-free službám v Evropě“

Facebook a Instagram zavádějí placenou verzi, která umožní uživatelům v Evropě odmítnout reklamy za poplatek. Tato novinka však vyvolala obavy a podle 28 organizací pro ochranu soukromí by tento model měl…

"Privacy watchdogs zamířily proti Metě kvůli placeným ad-free službám v Evropě"

Facebook a Instagram zavádějí placenou verzi, která umožní uživatelům v Evropě odmítnout reklamy za poplatek. Tato novinka však vyvolala obavy a podle 28 organizací pro ochranu soukromí by tento model měl být zakázán. Varují, že by mohl být napodobován jinými společnostmi a tím by byla zcela podkopána GDPR, což by nás dostalo do nebezpečné situace, kdy by lidé museli platit za ochranu svého soukromí.

Společný dopis podepsaly organizace jako Irish Council for Civil Liberties, Wikimedia Europe, Electronic Privacy Information Centre a další. Dopis byl zaslán Evropskému výboru pro ochranu osobních údajů, který se chystá vyjádřit k této problematice.

Facebook a Instagram se rozhodly zavést placenou verzi pro evropské uživatele v rámci snahy umožnit jim více kontrolu nad tím, jakým způsobem jsou osloveni reklamami. Tato služba by umožňovala uživatelům odmítnout reklamy za poplatek, čímž by si zajistili větší soukromí na sociálních sítích.

Nicméně 28 organizací na ochranu osobních údajů má vážné obavy ohledně tohoto přístupu. Varují, že by tento model mohl být napodobován jinými společnostmi a tím by se narušila celková ochrana osobních údajů podle GDPR. Pokud by se tato zpoplatněná verze stala normou, lidé by se náhle ocitli v situaci, kdy by museli platit za to, aby si zajistili ochranu svého soukromí.

Dopis podepsaný organizacemi jako Irish Council for Civil Liberties, Wikimedia Europe či Electronic Privacy Information Centre byl zaslán Evropskému výboru pro ochranu osobních údajů. Tento výbor se chystá vyjádřit k této problematice a zhodnotit dopady zpoplatněné verze na ochranu soukromí uživatelů.

FAQ:
1. Proč si Facebook a Instagram zavádějí placenou verzi?
Facebook a Instagram chtějí umožnit uživatelům v Evropě větší kontrolu nad tím, jakým způsobem jsou osloveni reklamami. Placená verze by jim umožnila odmítnout reklamy za poplatek a získat tak větší soukromí na sociálních sítích.

2. Jaké jsou obavy ohledně tohoto modelu?
Organizace pro ochranu osobních údajů se obávají, že by tento model mohl být napodobován jinými společnostmi a tím by byla ohrožena celková ochrana osobních údajů podle GDPR. Lidé by se tak ocitli v situaci, kdy by museli platit za ochranu svého soukromí.

3. Kdo podepsal společný dopis?
Společný dopis podepsaly organizace jako Irish Council for Civil Liberties, Wikimedia Europe, Electronic Privacy Information Centre a další. Dopis byl adresován Evropskému výboru pro ochranu osobních údajů, který se chystá vyjádřit k této problematice.

Zdroj: https://www.gsmarena.com/privacy_watchdogs_target_meta_over_paid_adfree_services_in_europe-news-61628.php