Proč slavný Super Bowl spot Applu skoro neuzřel světlo světa

Reklama „1984“ od společnosti Apple se téměř nikdy nedostala na obrazovky poté, co se členové představenstva společnosti postavili proti jejímu vysílání. Tato ikonická reklama, která byla odvysílána během Super Bowlu v…

Proč slavný Super Bowl spot Applu skoro neuzřel světlo světa

Reklama „1984“ od společnosti Apple se téměř nikdy nedostala na obrazovky poté, co se členové představenstva společnosti postavili proti jejímu vysílání. Tato ikonická reklama, která byla odvysílána během Super Bowlu v roce 1984, se stala jednou z nejznámějších reklam všech dob a silně ovlivnila dějiny reklamy.

Reklama „1984“ byla vytvořena pro propagaci prvního osobního počítače od Apple – Macintosh. Režisér Ridley Scott se chopil režírování této reklamy, která se inspirovala románem George Orwella „1984“. Ve spotu se zobrazuje šedé a uniformované davové stvoření, které sedí před obrazovkou a je podmaněno autoritativním řečníkem. Poté však do síně vnikne dívka s novým Macintoshem, který rozbije obrazovku a osvobodí dav od monotonie.

I přes svou genialitu narazila reklama na odpůrce uvnitř samotné společnosti Apple. Někteří členové představenstva byli skeptičtí ohledně poselství a kontroverznosti reklamy. Obávali se, že by mohla škodit pověsti společnosti nebo dokonce potenciálně snižovat prodeje produktů. Nakonec však reklama přesvědčila většinu členů představenstva, aby ji nechali odvysílat.

Po odvysílání během Super Bowlu 1984 se reklama stala okamžitým hitem. Její inovativní přístup a odvaha oslovit potenciální zákazníky zapůsobila na diváky. „1984“ se stala symbolem odporu proti neosobnímu totalitarismu a vyjadřovala naději na lepší budoucnost plnou kreativity a svobody. Reklama se stala zlomovým momentem jak pro Apple, tak i pro reklamní průmysl obecně.

FAQ:

1. Proč se reklama „1984“ téměř nedostala na obrazovky?
Vzhledem k jejímu kontroverznímu obsahu a obavám členů představenstva o možné negativní dopady na pověst společnosti a prodeje produktů bylo vysílání reklamy zpočátku zpochybňováno.

2. Kdo vytvořil reklamu „1984“?
Reklamu režíroval Ridley Scott pro společnost Apple jako součást propagace jejich nového počítače Macintosh.

3. Jakou reakci vyvolala reklama „1984“?
Reklama se okamžitě stala velkým hitem a symbolizovala odpor proti totalitarismu a naději na lepší budoucnost plnou svobody a kreativity.

Zdroj: https://www.phonearena.com/news/famous-apple-super-bowl-ad-hated-by-the-board_id155273