Samsung chystá Galaxy Z TriFold: tři skládací panely přijdou i do USA?
Samsung Galaxy Z TriFold – trojitý skládací telefon může dorazit do USA letos. Cena, specifikace a datum.

Samsung připravuje významný krok ve světě mobilních telefonů – nový trojitě skládací smartphone s kódovým označením Galaxy Z TriFold (někdy uváděno jako Trifold či G Fold) by mohl být uveden na trh do konce roku 2025. A zajímavé je, že jeho první uvedení se možná neomezí jen na Jižní Koreu či Čínu – Spojené státy se zdají být vážnou kandidátní oblastí.
Co už víme o Galaxy Z TriFold
- Telefon má mít dva panty (tedy možnost skládat na třetiny), takže displej bude chráněn při zavření.
- Externí displej („cover display“) by měl mít kolem 6,49 palců a vnitřní hlavní displej pak přibližně 9,96 palců, když bude rozložen.
- Mezi očekávané funkce patří bezdrátové nabíjení, reverzní bezdrátové nabíjení a NFC.
- Konstrukce by měla být prémiová – například titaniový rám, velká paměť (16 GB RAM) a výkonný procesor.
Kdy a kde bude dostupný
- Uvedení by mohlo proběhnout koncem roku 2025, některé zdroje uvádějí říjen či listopad.
- Počáteční produkce bude zřejmě omezená – podle posledních zpráv by mohlo jít jen o nějakých 50 000 kusů.
- První trhy by měly být Jižní Korea a Čína, ale USA se nyní jeví jako jeden z plánovaných trhů současně s těmito oblastmi.
Nevyslovené otázky a možné výzvy
- Jak robustní bude celý mechanismus skládání – panty, výdrž displeje, ochrana proti poškození.
- Jak velká bude hmotnost telefonu a jak ergonomický, když bude složen i rozložen.
- Jak vysoká bude cena pro koncové uživatele – s trochou nadsázky by to mohlo být jeden z nejdražších modelů Samsungu.
- Jak rychle bude software přizpůsoben desetinným či trojitým skládacím úhlům – přechod mezi aplikacemi, multitasking apod.
Galaxy Z TriFold by mohl být průlomem v tom, jak lidé vnímají skládací telefony. Pokud Samsung zvládne skloubit inovaci, odolnost a výkon, a pokud se TriFold opravdu objeví i v USA, může to být velký krok vpřed pro celý segment. Ale bude třeba počkat, jak se vyřeší detaily – cena, dostupnost a to, jak dobře se nový formát uchytí mezi běžnými uživateli.