Spotify má rekordních 205 miliónů prémiových uživatelů

Spotify má rekordních 205 miliónů prémiových uživatelů

Spotify rostou uživatelé, ale zisky společnosti až tak ne. Pro rok 2023 se nyní zaměřují na to, aby snížili případnou ztrátu a snižují investice.

Pokud patříte mezi prémiové uživatelé, tak gratulujeme. Firmě neustále měsíčně rostou uživatelé a meziročně se ji podařilo navýšit o 20% na 489 miliónů a téměř polovina z nich si platí prémiové předplatné, což je zase o 14% více.

Nyní však přicházejí zlé časy a ví to i Spotify. V roce 2022 ještě investovali, ale v roce 2023 již nebudou investovat tolik peněz a budou se snažit o to, aby se firma udržela v zisku a měla podobné obraty. Společnost rozšířila o nový obsah, jako je podcast a audiknihy, což je pro firmu další náklad a vede to k tomu, že se ve čtvrtém čtvrtletí 2022 dostala firma do ztráty, kdy v roce 2021 to bylo 39 miliónů eur, tak v roce 2022 to bylo 270 miliónů euro. Dále došlo na zvýšení cen a tím i nákladu v oblasti reklam a najímali nové zaměstnance.

Nicméně i Spotify oznámilo, že zredukuje počet zaměstnanců o 6%. Obrat v roce 2022 byl 3.2 miliardy dolarů, což je o 18% více než rok předchozí a z toho je 2.7 miliard euro za prémiové předplatné. Příjmy z reklam pak narostly na 449€ miliónů, což je meziročně o 14% více.

Cílem pro následující roky je dosáhnout 1 miliardy uživatelů do roku 2030 a zredukovat operativní ztrátu pro tento rok.