Vypnout reklamy

Spotify má rekordních 205 miliónů prémiových uživatelů

Spotify rostou uživatelé, ale zisky společnosti až tak ne. Pro rok 2023 se nyní zaměřují na to, aby snížili případnou ztrátu a snižují investice.

Pokud patříte mezi prémiové uživatelé, tak gratulujeme. Firmě neustále měsíčně rostou uživatelé a meziročně se ji podařilo navýšit o 20% na 489 miliónů a téměř polovina z nich si platí prémiové předplatné, což je zase o 14% více.

Nyní však přicházejí zlé časy a ví to i Spotify. V roce 2022 ještě investovali, ale v roce 2023 již nebudou investovat tolik peněz a budou se snažit o to, aby se firma udržela v zisku a měla podobné obraty. Společnost rozšířila o nový obsah, jako je podcast a audiknihy, což je pro firmu další náklad a vede to k tomu, že se ve čtvrtém čtvrtletí 2022 dostala firma do ztráty, kdy v roce 2021 to bylo 39 miliónů eur, tak v roce 2022 to bylo 270 miliónů euro. Dále došlo na zvýšení cen a tím i nákladu v oblasti reklam a najímali nové zaměstnance.

Nicméně i Spotify oznámilo, že zredukuje počet zaměstnanců o 6%. Obrat v roce 2022 byl 3.2 miliardy dolarů, což je o 18% více než rok předchozí a z toho je 2.7 miliard euro za prémiové předplatné. Příjmy z reklam pak narostly na 449€ miliónů, což je meziročně o 14% více.

Cílem pro následující roky je dosáhnout 1 miliardy uživatelů do roku 2030 a zredukovat operativní ztrátu pro tento rok.