Vypnout reklamy

Spotify oznámil nárůst předplatitelů i posluchačů zdarma

I přes velmi obtížné podmínky se podařilo společnosti Spotify rozšířit svou působnost a získalo více platících zákazníků, ale i těch, kteří poslouchají zdarma s reklamami. Spotify zveřejnila finanční výsledky za první kvartál 2022.

Růst obratu je o 24% meziročně, což je pro společnost skvělá zpráva na rozdíl od Netflixu, který zaznamenal propad svých předplatitelů. Společnost Spotify přitom rostla ve všech klíčových statistikácch a to i v rámci měsíčních aktivních uživatelů. Firma má nyní 182 miliónů platících předplatitelů, což je o 2 milióny více, než minulý rok. Zároveň tento nárůst je i přesto, že se firma stáhla z Ruského trhu, čímž ztratila 1,5 miliónů uživatelů.

Spotify si dalo za cíl, že v roce 2023 bude mít 187 miliónů platících zákazníků a 428 miliónů aktivních měsíčních uživatelů. Spotify stále dominuje streamovacímu trhu s hudbou. Spotify je přitom nejbližší konkurence Apple Music, ale Apple Music má nyní asi 60 miliónů předplatitelů.