Tablety rostou o 13,1 % v Q2 2025: Apple vede, Amazon se vrací do Top 5

Q2 2025: tablety +13,1 %. Apple vede, Samsung druhý, Amazon zpět v Top 5.

Nový Lenovo Chromebook Plus 14: revoluční krok jako Apple M1?

Celosvětový trh s tablety v druhém čtvrtletí 2025 zrychlil. Dodávky vzrostly meziročně o 13,1 % na 38,3 milionu kusů, přičemž Apple zůstal na špici. Růst táhly nové modely, výměnné cykly a zvýšená poptávka ve vzdělávání, zatímco v USA hrálo roli předzásobení před možnými cly.

Kdo vedl a proč

  • Apple: odhadovaných 12,7 mil. kusů, 33,1% podíl, +2,4 % YoY. Tahounem byly iPad 10,9″ a nové iPad Air. U Applu dál funguje strategie širšího portfolia a silných promoakcí u dostupnějších modelů.
  • Samsung: cca 7,2 mil. kusů, 18,7% podíl, +4,2 % YoY. Firma agresivně tlačila dodávky v Evropě, Středním východě a posílila v Latinské Americe.
  • Lenovo: 3,1 mil. kusů, 8,2% podíl, +25 % YoY díky sérii Tab M, Legion Y700 a Xiaoxin Pad Pro, které cílí na cenově citlivé zákazníky.
  • Amazon: návrat do Top 5 s 3,1 mil. kusů a ohromným +205 % YoY. Klíčové bylo načasování Prime Day a doplnění zásob.
  • Xiaomi: 2,8 mil. kusů, +42 % YoY. Poptávku táhly Xiaomi Pad 7 a Redmi Pad SE, doplněné novými modely Pad 7 Ultra a Pad 7S Pro.

Co žene trh kupředu

Přesun zákazníků k dostupným modelům, častější promo akce a vládní/školní projekty v Číně. K růstu přispěly i produktové refreshy a plánované dodávky před potenciálními cly v USA. Výsledkem je širší dostupnost tabletů pro učení, zábavu i práci na cestách.

Tři rychlé závěry pro nákupy a strategii značek

  1. Dostupnost + promo prodává: spotřebitelé jsou cenově citliví, čekají na slevy a upřednostňují nižší řady.
  2. Ekosystém a prémiové inovace (pero, klávesnice, výkon) dál táhnou špičku, ale objem dělají mainstreamové tablety.
  3. Regionální projekty (školství, dotace) a logistická taktika (předzásobení) dokážou čtvrtletní čísla znatelně vychýlit.

Krátký přehled (Q2 2025, odhady)

  • Trh: 38,3 mil. kusů (+13,1 % YoY).
  • Apple: 12,7 mil., 33,1 %, +2,4 % YoY.
  • Samsung: 7,2 mil., 18,7 %, +4,2 % YoY.
  • Lenovo: 3,1 mil., 8,2 %, +25 % YoY.
  • Amazon: 3,1 mil., +205 % YoY.
  • Xiaomi: 2,8 mil., +42 % YoY.

Co to znamená pro zákazníky: Pokud hledáte tablet na studium či práci, rok 2025 nabízí lepší poměr cena/výkon a více akcí. Apple sází na široký ekosystém, Samsung na promo a šířku portfolia, Lenovo a Xiaomi útočí cenou a výbavou, Amazon obnovuje pozici v entry-level. Pro uživatele je to dobrá zpráva: více volby, nižší ceny a rychlejší inovace.